Gayrimenkul sektöründe milyarlarca liralık alışverişi doğrudan güvence altına alacak olan Güvenli Ödeme Sistemi için geri sayım sürerken Ticaret Bakanlığı’ndan kritik bir erteleme kararı geldi. Sektördeki kayıt dışılığı azaltmayı ve vatandaşların devir esnasında yaşayabileceği mağduriyetleri engellemeyi hedefleyen sistemin zorunlu hale gelme tarihi 3 ay süreyle ileriye atıldı.
Eş zamanlı mülkiyet ve para devri dönemi
Hayata geçirilecek yeni yasal mevzuat uyarınca; taşınmaz satış bedelinin tamamının veya bir kısmının nakit, havale yahut EFT yoluyla ödenmesi durumunda işlemler artık zorunlu olarak bu sistem üzerinden ilerleyecek. Kurulan yeni entegrasyon sayesinde, tapuda resmi mülkiyet devrinin onaylandığı an ile satış bedelinin satıcının hesabına geçiş anı eş zamanlı olarak gerçekleşecek. Böylece gayrimenkul ticaretinde yıllardır süregelen "Önce para mı yatırılacak, yoksa tapu mu verilecek?" sorusu ve taraflar arasındaki güven problemi tarih olacak.
Teknik altyapı için 3 aylık ek süre
Ticaret Bakanlığı, sistemin ilk açıklanan takvime göre 1 Temmuz 2026 tarihinde devreye alınmasının öngörüldüğünü ancak Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile sisteme dahil olacak diğer ilgili kurumların teknik altyapı çalışmalarının sürdüğünü bildirdi. Uygulamanın entegrasyon sürecinde vatandaşlar açısından herhangi bir mağduriyet ve sistemsel aksaklık yaşanmaması adına yönetmelikteki yetkisini kullanan bakanlık, zorunluluk tarihini revize etti. Son kararla birlikte Güvenli Ödeme Sistemi, 1 Ekim 2026 tarihi itibarıyla Türkiye genelindeki tüm taşınmaz alım satımlarında zorunlu bir mekanizma olarak devreye girecek.





