Menderes Belediyesi, Özdere Çevre Koruma Dayanışma ve Geliştirme Derneği iş birliğiyle yürüttüğü proje kapsamında yeni bir fidan dikim etkinliği gerçekleştirdi. “Sakız Ağacı Projesi” çerçevesinde düzenlenen etkinlikte, doğayı koruma ve yerel mirası yaşatma hedefi ön plana çıktı. Etkinlikte belediye ekipleri ve dernek üyeleri belirlenen dikim alanında bir araya geldi. Katılımcılar, sakız fidanlarını toprakla buluştururken, dikim sonrası ilk gübreleme ve can suyu verme işlemlerini de birlikte gerçekleştirdi.

Göztepelilerden Kadir İnanır’a veda
Göztepelilerden Kadir İnanır’a veda
İçeriği Görüntüle

732853709 2217813818985540 3052740866633775809 N

Hem doğaya hem ekonomiye katkı hedefi

Proje ile yalnızca bölgenin yeşil dokusunun artırılması değil, aynı zamanda Akdeniz’in önemli değerlerinden biri olan sakız ağacının bölgede yeniden canlandırılması amaçlanıyor. Yetkililer, bu tür çalışmaların ekolojik dengeye katkı sunmasının yanı sıra uzun vadede turizm ve ekonomiye de değer katacağını ifade etti. Etkinlikte yapılan açıklamalarda, “Doğamıza hep birlikte nefes olduk, yeşili koruyan projelerimize hız kesmeden devam edeceğiz” mesajı verildi.

Kaynak: HABER MERKEZİ