İzmir’in 114 yıllık yeşil-kırmızılı kulübü Karşıyaka, tarihinin en anlamlı ve gururlu günlerinden birinin yüzüncü yıl dönümünü yaşıyor. Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün kulübe bizzat bahşettiği ay-yıldızlı amblem, tam bir asırdır yeşil-kırmızılı formayı süslüyor.

Gol yemeden gelen tarihi şampiyonluk ve Atatürk’ün takdiri

Ulu Önder Atatürk, tarihi boyunca Karşıyaka Spor Kulübü’nü iki kez ziyaret etti. Bu ziyaretlerin ikincisi olan 24 Haziran 1926 tarihinde, kulübün kurucularının Kurtuluş Savaşı’nda cepheden döndükten sonra kurdukları takımla İzmir Ligi’nde yabancı rakiplerine karşı verdiği epik mücadele Atatürk’e aktarıldı.

Karşıyaka’nın o zorlu dönemde yabancı rakiplerini alt ederek hiç gol yemeden şampiyon olduğunu öğrenen Mustafa Kemal Atatürk, bu olağanüstü başarı ve milli duruş karşısında kulübün ambleminde Türk bayrağının simgesi olan ay-yıldızın kullanılması onurunu verdi.

Yapay zeka destekli asırlık klip

Karşıyaka yönetimi, bu özel ve tarihi günün 100’üncü yılı anısına teknolojiyi kullanarak çok özel bir projeye imza attı. Yapay zeka teknolojisiyle hazırlanan klibin canlandırma videosunda; kulübün 1912 yılının ağır savaş şartlarındaki kuruluş öyküsü ve ardından Atatürk’ün İzmir ziyareti sırasında ay-yıldız taşıma onurunu yeşil-kırmızılılara verdiği o tarihi anlar beyaz perde kalitesinde canlandırıldı. Video, sosyal medyada kısa sürede büyük beğeni topladı.

Yönetimden anlamlı mesaj: "#Emanetin100Yılı"

Kulüp yönetimi, asırlık gurur gününe özel olarak sosyal medya hesaplarından "#Emanetin100Yılı" ve "#Ay-YıldızVarGöğsümüzde" etiketleriyle şu ortak açıklamayı yayımladı:

Aysu gözünü 6'ncı etaba dikti: Japon sularında tarih yazacak
Aysu gözünü 6'ncı etaba dikti: Japon sularında tarih yazacak
İçeriği Görüntüle

"Armasında Ay-Yıldızımızı taşıma onuru Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından verilen ilk ve tek kulüp. 24 Haziran 1926… Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün kulübümüzü bizzat ziyaret ederek, yeşil-kırmızı armamıza Ay-Yıldız taşıma onurunu bahşettiği o tarihi günün üzerinden tam bir asır geçti. Ulu Önderimizden aldığımız bu kutsal emaneti, ilk günkü onurla, gururla ve bitmeyen bir sevdayla taşımaya devam ediyoruz. Armamızdaki Ay-Yıldız, yalnızca bir sembol değil; taşıdığımız sorumluluğun, Cumhuriyet’e bağlılığımızın ve nesilden nesile aktaracağımız büyük bir mirasın adıdır. 100 yıldır göğsümüzde gururla… 100 yıldır aynı inançla…"

Kaynak: haber merkezi