İzmir’de toplu ulaşımın en önemli hatlarından biri olan İZBAN’da, yolcuları yakından ilgilendiren önemli bir değişiklik hayata geçiriliyor. Pandemi sürecinde hijyen tedbirleri kapsamında geçici olarak kaldırılan ve kapıların her istasyonda otomatik olarak açılmasını sağlayan mevcut sistem, yerini yeniden eski normale bırakıyor. 1 Temmuz'dan itibaren İZBAN trenlerinde kapılar otomatik olarak açılmayacak; yolcular iniş ve binişlerde kapılarda yer alan yeşil butonları kullanacak.

Daha serin vagonlar ve enerji tasarrufu

İZBAN yönetiminden yapılan resmi açıklamada, bu uygulamaya geri dönülmesindeki temel gerekçenin İzmir'in kavurucu yaz sıcaklarında yolculuk konforunu artırmak ve enerji israfının önüne geçmek olduğu belirtildi. Mevcut otomatik sistemde, duraklarda kimsenin inip binmediği kapıların dahi açıldığı, bu durumun vagon içindeki klimalı serin havanın hızla dışarı kaçmasına yol açtığı ifade edildi.

Avrupa’daki modern raylı sistemlerde de standart olarak kullanılan butonlu model sayesinde, klimaların gereksiz efor sarf etmesi engellenecek ve tonlarca karbon salınımının önüne geçilerek çevre dostu bir ulaşım modeli desteklenecek.

"Yeşil ışığı bekle, düğmeye bas"

Sistemin işleyişine dair yolculara yönelik kullanım detayları da paylaşıldı. İZBAN yolcularının yabancısı olmadığı belirtilen yönteme göre kapıların açılma süreci şu şekilde işleyecek:

CHP'li bir başkan daha istifa etti
CHP'li bir başkan daha istifa etti
İçeriği Görüntüle
  • Kırmızı Işık: Tren durağa yaklaşıp durduğunda kapı butonlarında yanan kırmızı ışık, sistemin henüz kapı açmaya uygun olmadığını gösterecek.

  • Yeşil Işık: Güvenli iniş ve biniş koşulları sağlandığında butonlardaki ışık yeşile dönecek.

  • Açılış: Yolcular, yeşil ışık yandığı andan itibaren butona hafifçe dokunarak kapının açılmasını sağlayabilecek.

İstasyonlarda bilgilendirme anonsları başladı

1 Temmuz 2026 Çarşamba günü itibarıyla tüm trenlerde eş zamanlı olarak başlayacak olan bu çevreci ve tasarruf odaklı yeni dönem için İZBAN, istasyonlarda ve tren içlerinde sesli bilgilendirme anonslarına başladı. Yapılan açıklamada, İzmirlilerin küçük bir dokunuşla hem kendi yolculuk konforunu artıracağı hem de kentin enerjisine ve doğasına sahip çıkacağı vurgulandı.

Kaynak: haber merkezi