İzmir'de binlerce çocuğa ücretsiz süt desteği başladı!
İzmir'de binlerce çocuğa ücretsiz süt desteği başladı!
İçeriği Görüntüle

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde hasta randevu ve yönetim sisteminin çökmesi nedeniyle hizmetlerde aksama yaşandı. Hastanenin online randevu sistemine erişim sağlanamazken, çalışanların da sistemlere giriş yapmakta sorun yaşadığı öğrenildi.

Hastanede görev yapan çalışanlar, bilgi işlem altyapısında yaşanan sorun nedeniyle hasta kayıt ve randevu işlemlerinin durma noktasına geldiğini belirtti. Sistemin neden çöktüğüne ilişkin resmi bir açıklama yapılmazken, bazı iddialarda altyapının siber saldırıya uğramış olabileceği öne sürüldü.

Öte yandan sistem krizinin yaşandığı saatlerde hastanede örgütlü bulunan Türkiye Sağlık ve Sosyal Hizmet İşçileri Sendikası (Sağlık-İş İzmir Şubesi) üyeleri de kısa süreli iş bırakma eylemi gerçekleştirdi. Poliklinikler önünde bir araya gelen sağlık emekçileri, hastane yönetiminin uygulamalarına tepki gösterdi.

Çalışma koşullarına tepki gösterdiler

Eylemde yapılan açıklamada, çalışanlar üzerindeki baskılara ve disiplin uygulamalarına karşı mücadele edeceklerini belirten sendika üyeleri şu ifadeleri kullandı:

“Hastane yönetiminin çalışanlar üzerinde uyguladığı baskılara, haksız cezalara ve emekçileri yıldırmaya yönelik uygulamalara karşı sessiz kalmıyoruz. Alın terimizin, emeğimizin ve onurumuzun yanında durmak için demokratik hakkımızı kullanıyor, sesimizi hep birlikte yükseltiyoruz.

Bizler adalet, huzurlu çalışma ortamı ve insan onuruna yakışır çalışma koşulları istiyoruz. Taleplerimiz çok açık; baskının değil diyaloğun, cezalandırmanın değil hakkaniyetin hâkim olduğu bir çalışma düzeni talep ediyoruz.

Bugün burada bulunan tüm mücadele arkadaşlarımıza, dayanışmasını esirgemeyen herkese teşekkür ediyoruz. Birlik ve beraberlik içerisinde emeğimize sahip çıkmaya devam edeceğiz.

Haklıyız, güçlüyüz, kazanacağız!”

Kaynak: Haber Merkezi