Manor Lords Ne Zaman Game Pass'e Gelecek? Manor Lords Ne Zaman Game Pass'e Gelecek?

1987 yılında arcade salonlarında boy gösteren Contra, Bill Rizer ve Lance Bean adlı iki askerin terörist bir organizasyona karşı verdiği mücadeleyi konu alıyordu. Red Falcon adlı bu grubun dünyayı ele geçirmek üzere olduğu bir ortamda, iki cesur asker tüm tehlikelere göğüs gererek dünyayı kurtarmak için savaşıyordu.

Contra'nın efsaneye dönüşmesinin ardındaki en önemli etkenlerden biri ise co-op özelliğiydi. Aynı anda iki oyuncunun birlikte maceraya atılabildiği bu özellik, o dönemde oldukça yenilikçiydi ve oyunun popülerliğini katbekat artırdı.

Contra: Operation Galuga ile Nostaljiyi Yeniden Yaşayın

Contra: Operation Galuga, ilk oyunu temel alan, modern sistemlere göre baştan sona geliştirilmiş bir aksiyon-arcade oyunu. Oyunu tek başınıza veya 4 kişiye kadar co-op modunda oynayabilirsiniz. Üstelik oyunda kendine has silahları ve zıplama, uçuş mekanikleri olan yeni karakter seçenekleri de mevcut. Bu yeni karakterleri ister hikaye modunda ister tek kişilik modda kullanabilirsiniz.

Hikaye Modu ile Daha Derinlere Dalın

Contra: Operation Galuga, serinin bilinen hikayesini daha detaylı bir şekilde ele alan bir hikaye moduna da sahip. Yeni Zelanda yakınlarında bir adada gizlenen Red Falcon'a karşı verilen mücadele, galaksiler arası tehditlere, mutant askerlere ve yaratıklara kadar uzanan bir maceraya dönüşüyor.

Hikaye modunda kısa ara sahneler ve vasat seslendirmelere sahip yan karakterlerle karşılaşıyorsunuz. Yine de Red Falcon'dan ayrılmak isteyen bir askerin hikayesine dahil olduğunuz sahnede bir yandan uçan bir motosiklet üzerinde düşmanla savaşıyor, bir yandan da canını kurtarmak isteyen askerle sohbet ediyorsunuz.

Klasik Aksiyonun Heyecanını Tekrar Yaşayın

Contra: Operation Galuga, aksiyonun hiç durmadığı bir atmosfere sahip. Serinin diğer oyunlarından da tanıdık klasik düşmanlar size nefes aldırmıyor. 8 ayrı Stage'den oluşan Story Mode, zorluk seçeneğinize bağlı olarak en az 5 saatlik bir oyun süresi sunuyor.

Artık aynı anda iki farklı silah taşıyabiliyorsunuz ve bu silahlar arasında dilediğiniz an geçiş yapabilirsiniz. Hatta oynadığınız bölgeye göre belli silahların avantajları ve dezavantajları da mevcut. Aynı silah türünden iki tane edinirseniz çok daha güçlü ve alternatif saldırı modlarına erişiyorsunuz.

Oyundaki bir diğer yenilik ise Overload seçeneği. Bu seçenek, silahınızı elinizden çıkarmanıza neden olsa da bir süre için oldukça güçlü saldırı kombolarını aktif hale getirerek sizi ölümden kurtarabiliyor.

Zorluk Seviyelerini Aşın, Kendinizi Deneyin

Oyuna başlarken toplamda birkaç canınız var. Başlangıçta üç darbe (hit) alınca bu canlardan birini kaybediyorsız. Tüm canlarınız bitince sizi Game Over ekranı karşılıyor ve son check-point'ten tekrar başlıyorsunuz. Aldığınız hitleri Perk Shop'tan yükseltme şansınız da var. Bu oyun içi dükkanda geçerli para birimi olan Credit ise siz bölümleri bitirdikçe size ödül olarak veriliyor. Oyuna otomatik olarak belli silahlarla başlama, süreli yenilmezlik bariyeri, başka bir karakter, hit ve can sayısını artırmak gibi satın alabileceğiniz bonuslarınız var.

Contra: Operation Galuga, nostaljik deneyimi iki farklı modla tamamlıyor: Arcade Modu ve Challange Modu.

Arcade Modu: Hikaye modunun aksine ara sahnelerin olmadığı ve orijinal oyundaki gibi nefes kesici bir aksiyona dalabileceğiniz Arcade Modu, klasik müzikleriyle de geçmişe özlem duyanlar için ideal bir seçenek. Bu modda yeni karakterlerle de oynayabilir ve orijinal oyunun klasik müziklerini tercih edebilirsiniz.

Challange Modu: Zorluk arayanlar için tasarlanan Challange Modu'nda zamana karşı yarışabilir, rastgele bir bölümde akın akın gelen zorlu düşmanları alt etmeye çalışabilir veya belli bir silahı kullanarak hayatta kalmaya çalışabilirsiniz. Zorluk ve mücadele arttıkça alacağınız ödüller de buna göre artıyor.

Contra: Operation Galuga'ya Dair Olumsuz Yönler

Contra: Operation Galuga genel olarak oldukça başarılı bir yeniden yapım olsa da, bazı eksiklikler de göz ardı edilemez. Orijinal oyundaki karamsar ve ciddi atmosfer bu oyunda tercih edilen canlı ve yer yer plastik diyebileceğimiz tasarım tercihleri yüzünden darbe almış. Özellikle ilk birkaç bölüm fazlaca "renkli" hissettiriyor. Ara sahnelerdeki yavan çizimler ve seslendirmeler de bu ciddiyeti bozan diğer etmenler.

Bir diğer sorun ise Normal zorluk seçeneğinde bile ardı arkası kesilmeyen düşman dalgaları yüzünden sık sık ölmek ve bölümün başındaki bir check-point'ten tekrar başlamak zorunda kalmak. Bazı bölümlerde herkesi öldürmeden hızlıca ilerlemeniz gerekirken, bazılarında ise ağırdan alıp dikkatli bir şekilde ilerlemeniz gerekiyor. Ancak oyun bu konuda size bir ipucu vermiyor. Özellikle oyunu büyük bir ekranda oynuyorsanız bir süre sonra kendinizi devasa bir kaosun ortasında bulabilirsiniz.

Kaynak: HABER MERKEZİ