HABER MERKEZİ- Dokuz Eylül Gazetesi'nden Mert Yasin Alpdündar'ın haberine göre; İzmir Ticaret Odası (İZTO) Ekim ayı olağan meclis toplantı, İZTO Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi. İZTO Meclis Başkanı Selami Özpoyraz’ın idaresinde gerçekleştirilen meclis toplantısına, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu katıldı. Meclis toplantısına Bakan Uraloğlu’nun dışında; İzmir Valisi Süleyman Elban, İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, İzmir Milletvekilleri, AK Parti ve MHP’nin il başkanları, oda ve borsaların başkan yardımcıları da katıldı.

ANKARA-İZMİR YHT 2027’DE BİTİYOR

İZTO Meclis Toplantısı’nda konuşan Bakan Uraloğlu, “Gerek Uzakdoğu’da gerekse Avrupa’da takipçisiyiz. Biz Avrupa Birliği’ne girmeye çalışıyoruz gelinen süreçte Avrupa Türkiye’nin ne kadar önemli olduğunu fark etti. İzmir’de çimento, demir-çelik, gıda, sanayi gibi sektörlerle lokomotif bir kent. Son 21 yılda İzmir’e birçok proje kazandırdık. İzmir çevreyolunu bitirdik ve trafiğe açtık. Menemen-Aliağa-Çandarlı otoyolunu hayata geçirdik. Aydın’a kadar otoyolu götürdük. Biz bu otoyolu Antalya’ya kadar uzatmayı düşünüyoruz. Turizm hareketliliğini İzmir’e katkı sağlama adına gerçekleştirmiş olacağız. 10-15 Kasım arasında İzmir-İstanbul otoyolunu 15 günlüğüne kapatıyoruz desek, buradan İstanbul’a 15 saatte gidilirdi. O yol sayesinde 3,5 saate düştü. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı treni 2027 yılında bitirmiş olacağız” diye belirtti.

LPG Fiyatlarında İndirim! İşte 1 Mayıs 2024 Güncel Akaryakıt Fiyatları LPG Fiyatlarında İndirim! İşte 1 Mayıs 2024 Güncel Akaryakıt Fiyatları

‘İKİNCİ ÇEVREYOLU PROJESİNİN ÇED SÜRECİ DEVAM EDİYOR’

Adnan Menderes Havalimanı’nı yeni iç ve dış hatlar terminalleri ile Avrupa’nın en modern yapıya sahip havalimanlarından biri haline getirdik. Yurtdışı uçuşlarının fazla olduğunu gördük ve beni mutlu etti.  İkinci çevreyolu projesinin başlamasında ÇED süreci devam ediyor. Yapılış şeklini konuşuyoruz. İzmir’in buna ihtiyacı var ve bunu önümüzdeki süreçte hayata geçireceğiz. İzmir için el birliği ile elimizi taşın altına koyduktan sonra çok daha güzel hizmetler ortaya çıkacaktır” dedi.

‘ORTA KORİDORUN VAZGEÇİLMEZ ÜLKESİ TÜRKİYE’DİR’

Türkiye'nin jeopolitik konumunun önemine de değinen Bakan Uraloğlu, "Stratejik bir yerde bulunduğumuzun farkındayız. Bununla ilgili gelecek planlaması yapıyoruz. Artık günü değil, ayı değil, yılı değil yılları konuşuyoruz. Biz 2053'ü, 2028'i, 2035'i konuşuyoruz. Gerekli planlamaları yapıyoruz. Biz sadece Türkiye'nin bulunduğu coğrafyadan 4 saatlik uçuşla 67 ülkeye gidiyoruz. Buralarda yaklaşık bir buçuk milyar insan yaşıyor. 10 trilyon dolarlık bir ticaret hacmi var. Buralarda yaklaşık 40 trilyon dolarlık yurtiçi gayri hasıla var. Ülkemiz insanın yeterince faydalandırmak, ülkemizin gelişimine katkı sağlamak için gayret içerisindeyiz. Doğu-batı arasında önemli bir koridor olan orta koridorda bulunuyoruz. Orta koridorun vazgeçilmez ülkesi Türkiye'dir” diye belirtti.

bakan-uraloglu

‘YATIRIMLAR YAPMAYA DEVAM EDECEĞİZ’

“Bu anlamda yatırım yaptık bundan sonra da bu yatırımları yapmaya devam edeceğiz” diyerek sözlerine devam eden Bakan Uraloğlu, “Zaten biz Bakü-Tiflis-Kars hattıyla, Marmaray'la Pekin'den Londra'ya kadar olan ağı kesintisiz hale getirdik. Bir yük trenini kesintisiz Avrupa'nın her yerine gönderebiliyoruz. Tersine ülkemizden Çin'e yük trenleri göndermeye başladık. Artık gelişen zamanda sadece doğu-batı koridorları değil kuzey-güney koridorları da dünyanın gündemine gelmiş durumda. Bu anlamda İran'ın, Rusya'nın yakın coğrafyamızda çalışması olduğunu biliyoruz. Hem kuzey-güneyi inşa etmek için hem de doğu-batıyı desteklemek için özellikle Basra Körfezi'nde Fas limanı'ndan başlayan Ovaköy sınır kapısına kadar gelen bin 200 kilometrelik demiryolu ve otoyol projesinden bahsetmek istiyorum. Burayı kalkınma yolu olarak adlandırıyoruz. Burdan bütün denizden gelen yükleri Fav Limanı üzerinden... Fav limanı ki birinci fazın 2025 yılında açılacak. Orada denizden gelen bütün yükleri kara yoluyla, demiryoluyla Avrupa'nın her noktasına onunla Ege'den, Karadeniz'den, Akdeniz'den diğer ülkelere geçişini sağlamış olacağız. Projesi bitti, 4 ülke olarak; Türkiye, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri ve Katar olarak konuda çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. Burada Türk müteahhitlerin, Türk yatırımcıların yoğun bir şekilde yer almasını bekliyoruz" diye söyledi.

ÖZGENER’DEN ANKARA-İZMİR HIZLI TREN PROJESİ VURGUSU

İzmir İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, meclis toplantısının açılış konuşmasını gerçekleştirdi. Bakan Uraloğlu’ndan İzmir’de hayata geçirilmesi beklenen projeler için destek beklediğini dile getiren Özgener, "Kentimizi Ankara’ya bağlayacak hızlı tren hattının ve kentimizi Antalya’ya bağlayacak ilk planda Aydın-Denizli Otoyolunun en kısa sürede bitirilmesi kentimize ve Ege Coğrafyasına büyük katkı sağlayacaktır. Ayrıca yine kentimiz kuzeyinin canlanmasına büyük katkısı olan İzmir-Çandarlı Otoyolu’nun Çanakkale Köprüsüne kadar uzatılması da, kentimizin ve yine Ege Bölgesi illerinin kesintisiz bir şekilde Avrupa’ya bağlanmasında büyük katkı yapacaktır” ifadelerini kullandı.

“2028 yılında bitmesi planlanan İzmir-Ankara Hızlı Tren Hattının bir yıl erken bitebileceği konusundaki açıklamanızdan büyük memnuniyet duyduk” diyerek sözlerine devam eden Özgener, “Özellikle iş insanlarımızın Ankara’ya olan uçak seferlerinin arttırılması konusunda talepleri var. Devreye girecek tren hattının konforlu ve 3,5 saate inecek yolculuk sayesinde Ankara’ya ulaşım konusunda önemli bir alternatif sağlayacağını düşünüyorum. Karayollarının yanı sıra demiryolu, havayolu ve denizyolunun da ülkemiz ve kentimiz ekonomisine katkısı oldukça büyük. İzmir gümrüklerimiz sadece kentimizin değil, birçok ilin dış ticaretinde çıkış kapısı olma özelliğine sahip. Bu nedenle liman bağlantılı demir yolu hatlarının iyileştirilmesi konusunda çalışmalar yapılmasını önemsiyoruz" diye konuştu.

mahmut-ozgener-3

‘KÖRFEZ GEÇİŞ PROJESİ’NİN BİR AN ÖNCE HAYATA GEÇİRİLMESİ TEMENNİSİNDEYİZ’

Özgener, Kuzey Geçiş Projesi’ni desteklediklerinin ve bir an önce hayata geçirilmesi temennisinde olduklarının altını çizerken, sözlerini şu şekilde sürdürdü;
"Bölgemize büyük güç verecek Çandarlı ve İzmir Alsancak Limanının bir bütün olarak değerlendirilmesi, kentimizde bulunan limanların kapasitelerinin ve karayolu taşımacılığının verimliliğinin arttırılması önem taşıyor. Bu noktada, İzmir Alsancak Limanı, ülkemizin en önemli ihracat ve ana limanlarından birisi olmasına rağmen gerçek potansiyelini hayata geçiremiyor. Yeni nesil gemilerin körfeze girişini teminen yaklaşım kanalının derinleştirilmesiyle (derin su yolunun oluşturulması) birlikte İzmir Alsancak Limanının kapasitesinin arttırılmasının, yanı sıra konteyner, ro-ro, ro-pax ve kruvaziyer fonksiyonları ile varlığını sürdürmesinin önem taşıdığını düşünüyoruz. Bakanlığınız uhdesinde hayata geçirilmesi planlanan İzmir-Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu etüd, proje ve fizibilite çalışmalarının bir an önce bitirilerek, ulaşım ana planı ve imar planlarına işlenmesi ve yapımının gerçekleştirilmesi, kentimizin ulaşım ve lojistik altyapısının geliştirilmesine önemli katkılar sağlayacaktır. Kentimizin kalkınması açısından önemli fırsatlar barındırdığına inandığımız ve yeşil ve mavinin aynı alanda buluştuğu İnciraltı’nın bir turizm merkezi olarak kentimize kazandırılması, özellikle termal, sağlık ve spor turizmi odağında “iyi yaşam” temasıyla yatay mimari gözetilerek tekrar planlanması, imar planlarının kısa sürede yürürlüğe girmesi ve yatırımcıya sunulur hale getirilmesi konusunu önemsiyoruz. Bu sürecin ortak akıl ve sinerjiyle, kentimizin üst yararına olacak şekilde tasarlanabileceğine ve İzmir’in kurum, kuruluşları olarak ortak bir paydada buluşabileceğimize inanıyoruz. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından planları yapılan İnciraltı’nın sağlık turizmine kazandırılması ve planda yer alan, çevre yollarını halka şeklinde saracak, İzmir’in kuzeyi ile güneyini birbirine bağlayacak Körfez Geçiş Projesi’ni desteklediğimizi ve bir an önce hayata geçirilmesi temennisinde olduğumuzu belirtmek istiyorum"