HABER/ Sinan KESKİN

Fotoğraf sanatçısı Nilgün Yoldaş Atila, yok olmaya yüz tutan Damlacık'ın son iki yılda yaşadığı değişimi fotoğraf kareleri ile belgeledi. Çizgelikedi Fotoğrafta Kişisel Dil Geliştirme Programı kapsamında, 22 aya yayılan bir çalışma gerçekleştiren Nilgün Yoldaş Atila'nın, “Damlacık” sergisi; “Damlacık'tan Bakış”, “Damlacık'a Bakış”, “Damlacık İçinden” ve “Bir Damlacık Sakini” bölümlerinden oluşuyor. Sergi, 20 Nisan'a kadar görülebilir.

Antik çağdan günümüze

Antik dönemlerden başlayıp, Osmanlı'dan ve Cumhuriyet döneminden önemli izler biriktirerek 2000'li yıllara kadar kendine özgü nitelikleriyle gelen Damlacık, şehri, gökyüzünü ve körfezi görüp imbatı soluyan pencereleri, balkonları, teraslarıyla yaşanılası ve aynı zamanda, 2. ve 3. derecelerde kentsel-tarihi-arkeolojik-doğal SİT alanlarına ve korunması gereken taşınmaz kültür varlıklarına sahip değerli bir mahalleyken Konak'ı Yeşildere'ye bağlayan tünellerin yapımıyla birlikte hayalet mahalleye dönüştü. İzmir'e yüzyıllardır gelen bir çok gezginin bahsettiği, fakat günümüze ulaşamayan Azize Veneranda'ya adanmış bir kilise ve onun adıyla anılan kutsal suyun yanısıra, çeşitli derelerin İzmir Körfezi'ne kavuştuğu Damlacık, aynı zamanda Osmanlı döneminde yapılmış camileri, mescitleri, konakları ve yerlerinde şimdi bambaşka yaşam alanları oluşmuş Müslüman, İngiliz, Rum, Ortodoks, Hollanda, Ermeni, Fransız, Yahudi mezarlıklarını barındırıyordu.